Je potrebné učiť učiteľov ? Prečo sú nespokojní učitelia, rodičia a žiaci ?

Je potrebné učiť učiteľov ? lektorov ?.  Teenager ( ešte dieťa a ešte nie je dospelý ) často bojuje proti všetkým, aby získal osobnú slobodu od školských povinností od vyučovania

Problém I. Nedokonalé školské osnovy vzdelávací program  – zahŕňa „  odmietanie „  navrhovaných vedomostí  žiakom , študentom

Nespokojnosť učiteľov s nízkou úrovňou všeobecného vývoja súčasnej generácie nie je možné vysvetľovať len genetickou výbavou „ ale vzdelávacím programom ( celoštátnym alebo školským ) a pomôckami na ktoré sú deti zvyknuté od najútlejšieho veku .  Tvrdí učiteľ Igor  Aglický    Prenáša sa to do školského vyučovania.  

Napríklad : „ Prečo sa učiť násobilku, ak máte v telefóne kalkulačku? Prečo sa učiť pravopis, keď telefón opravuje všetky chyby? Prečo si pamätať dátumy a názvy miest, keď si ich môžete jednoducho zistiť na internete bez rozmýšľania ? Načo je vedieť koľko je hodín, keď mám na to mobil ?  žiaci idú ľahkou cestou  a postupne sa stávajú „funkčne gramotní „.

Nastal čas nových rizík a závislostí. Digitálne médiá nás zbavujú nutnosti vykonávať duševnú prácu. Ak prestaneme vyvíjať duševné úsilie, ochabuje nám pamäť a schopnosť učenia.

Deti predstavujú najrizikovejšou skupinu. Práve u detí a mladistvých rýchlo klesá schopnosť učenia. Následky sú alarmujúce. Poruchy pozornosti, úzkosť a celková duševná otupenosť. Depresie, poruchy správania a strata sociálnych vzťahov. Deti nedokážu prirodzene komunikovať, majú sklony k násiliu. Deti, ktoré pravidelne hrajú počítačové hry, o 30% menej čítajú a o 34% menej sa pripravujú do školy.

Moderné lekcie sú zamerané na zapamätanie a opakovanie. Úvahy, budovanie logických reťazcov, čítanie a analýza dlhých textov (longreads, ako sa dnes hovorí) nie sú v móde.

Bežné testy vo forme testov (a do určitej miery sú to vlastne podklady na odpovede ) sú zamerané na jednoduché odpovede, ktoré si možno zapamätať alebo dokonca uhádnuť.

V matematike alebo v inom predmete  je „ veľa tém „ , ktoré možno nebudú užitočné nielen v živote, ale ani na univerzite.

Ale je tu problém s logikou. Niektorí študenti sú zmätení, keď sa pýtate: ak sú v urne tri červené a dve žlté gule, aká je pravdepodobnosť vybratia modrej gule?

No, nevedia na to prísť, nedokážu to – opäť, ako sa dnes hovorí. Pretože v online teste je vždy odpoveď. Preto bežné reakcie –  nerozumiem.

Alebo majú pred sebou úlohu dostať sa z bodu A do bodu B na športovo brannej hre. Nemajú k dispozícii mobil, ale mapu a tu je pes zakopaný. Čo je to mapa a načo  je .

Bez mobilnej aplikácie nevedia odbočiť do prava  a ani do ľava .  

Školské osnovy často zahŕňajú odmietnutie navrhovaných vedomostí  žiakom, študentom . Študent sa nechce dozvedieť dátum vzniku Slovenského  národného povstania proti fašizmu, o utrpení sedliakov počas feudalizmu .  Nebudú študovať a učiť sa o tom , ako sa mení podnebie počas jednotlivých období roka

Viac sa zaujímajú o modernejšie vedomosti. A odrazu existuje  odpor, znásobený dospievaním, keď hormóny hrajú a pocity sú zostrené.

Vo veľkej väčšine zaneprázdnení rodičia zahĺbení do mobilov a tabletov , „ láskavé matky „ veria v svoje deti. A napíšu sťažnosť na učiteľa, vezmú dieťa z doplnkových školských  aktivít , kurzov, vyhodia tútora, presunú dieťa do inej školy. Ale  tam je všetko rovnaké, pretože dieťa sa  „ nechce učiť, alebo študovať „. Alebo trochu z inej oblasti nechce športovať, nemá rado pohyb a to už je tragédia .

Žiak, študent,  bojuje proti všetkým, aby získal „ osobnú slobodu“  od povinných hodín.

Poznáme to všetci žiak sedí na telefóne  a nepozná okolie . Na všetko nachádza hotovú odpoveď z internetu alebo iných zdrojov. Nerozmýšľa To je to, čo ho učili doma. Je majiteľom mobilu a prostredníctvom internetu získaných „ vedomostí „ . Zároveň nepozná ani násobilku.

Rodičia nechodia do školy, sú zaneprázdnený svojimi starosťami a povinnosťami , ale hrozia, škole že napíšu všetkým a všade, že učitelia urážajú ich dieťa

Východisko ?

Môžeme s toho navrhnú nasledovné :

1. Telefóny a ďalšie pomôcky tu budú tie sa nedajú zrušiť . Ale  jednoduchosť získavania informácií nebude rozvíjať deti. Potrebné sú iné metódy. Formy a metódy tvorivého vyučovanie riešením problémov a dialógom

2. Škola je veľmi nemotorný systém. Je prinajmenšom naivné dúfať, že v bežných školách dôjde k rýchlejšiemu prechodu od vzdelávania v triede k novým tvorivým metódam. Ako je to programovo naformulované vo vzdelávaní pre 21. storočie . Ak to nezačne na Vysokých školách s učiteľmi, bude to nereálne nereálne očakávať priamo na školách

3. Alternatívnym spôsobom vývoja dieťaťa je samo vzdelávanie. S rodičom, s tútorom, niečo iné. Ale to musí nadväzovať na školu . Bez tej a osobných kontaktov v kolektívoch detí to  nepôjde .

Dobrý  priateľ učiteľ mi povedal :  treba sa čo najviac sústrediť a prítomnosť a reálny svet učenia sa . Reálne priateľstvá a reálne zážitky v škole v rodine doma s priateľmi prinášajú  deťom  oveľa väčšie uspokojenie ako zbierka vyhasnutých mobilných kontaktov po havárii siete  a cudzie fotky.

Problém II.

Žiaci a študenti  podľa Nataši Savickej  strácajú schopnosť počúvať – Podľa odborníkov je to spôsobené nízkou úrovňou školského vzdelávania. Ako sa ukazuje , žiaci na ZŠ a študenti na SŠ skutočne stratili schopnosť počúvať a počuť učiteľa, ktorý oslovuje publikum.

Pokračovanie v budúcom  článku

Aktuálny komentár

15.06.2025

Program politickej strany Ktorá z politických strán, alebo hnutie na Slovensku , má k dispozícii reálny dynamický program stabilného rozvoja občianskej spoločnosti v podmienkach technologickej premeny ? Je slobodný demokratický rozvoj každého jednotlivca , jednou z podmienok , rozvoja spoločnosti ? Aká je súčasná ochrana obyvateľstva proti [...]

Ako sa brániť nám a našim deťom proti útokom počítačovej deformácie

20.03.2025

Ľudská inteligencia prudko padá „ tvrdia niektorí odborníci „ : Štúdia tvrdia, že kognitívny pokles u ľudí je zapríčinený sociálnymi sieťami a umelou inteligenciou „ .. Po celé desaťročia bola ľudská inteligencia na vzostupe. Čo je pravda . Rastúci počet výskumov, však naznačuje, že trend sa obrátil a od začiatku roku 2010 dochádza k merateľnému [...]

Mikrovlnkám odzvonilo

09.01.2025

Nové zariadenie v blízkej budúcnosti nahradí “ žiariacu “ mikrovlnnú rúru – menuje sa konvektomat Éra mikrovlnných rúr sa blíži ku koncu. Odborníci tvrdia, že novým favoritom v kuchyni bude kombinovaný parný hrniec, zariadenie, ktoré zaisťuje rovnomerné varenie vďaka cirkulácii horúceho vzduchu Tento spotrebič varí rýchlejšie, šetrí energiu a je [...]

Juraj Cintula

Atentátnik Cintula na súde: Fico mi vošiel do rany, proti súčasnej vláde nič nemám, mnohí ministri sú mi sympatickí

08.07.2025 10:08

„Rozhodol som sa poškodiť zdravie premiéra Roberta Fica. Rozhodol som sa to urobiť tak, aby nebol schopný vykonávať funkciu premiéra,“ vypovedal Cintula.

dopravní policajti

Polícia pátra po nezvestnej desaťročnej Karolíne, verejnosť prosí o pomoc

08.07.2025 09:22

Dievča naposledy videli na ulici Kopanice v Bratislave.

d1-r1-velka-dopravna-operacia-na-web

Diaľnicu D1 pri Trnave úplne uzavrú, dôvodom je montáž cyklomosta

08.07.2025 08:26

Výstavbu cyklomosta v dĺžke 87 metrov za 1,3 milióna eur zabezpečuje spoločnosť Swietelsky-Slovakia.

blesky, búrka, Záhorie, mReportér

Koniec búrok v nedohľadne. Platia aj výstrahy druhého stupňa, najmä pre stred a východ Slovenska

08.07.2025 08:10

Ojedinele sa za 36 hodín očakáva celkový úhrn zrážok až 90 milimetrov.

lubomir1949

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 40
Celková čítanosť: 61229x
Priemerná čítanosť článkov: 1531x

Autor blogu

Kategórie