Je potrebné učiť učiteľov ? lektorov ?. Teenager ( ešte dieťa a ešte nie je dospelý ) často bojuje proti všetkým, aby získal osobnú slobodu od školských povinností od vyučovania
Problém I. Nedokonalé školské osnovy vzdelávací program – zahŕňa „ odmietanie „ navrhovaných vedomostí žiakom , študentom
Nespokojnosť učiteľov s nízkou úrovňou všeobecného vývoja súčasnej generácie nie je možné vysvetľovať len genetickou výbavou „ ale vzdelávacím programom ( celoštátnym alebo školským ) a pomôckami na ktoré sú deti zvyknuté od najútlejšieho veku . Tvrdí učiteľ Igor Aglický Prenáša sa to do školského vyučovania.
Napríklad : „ Prečo sa učiť násobilku, ak máte v telefóne kalkulačku? Prečo sa učiť pravopis, keď telefón opravuje všetky chyby? Prečo si pamätať dátumy a názvy miest, keď si ich môžete jednoducho zistiť na internete bez rozmýšľania ? Načo je vedieť koľko je hodín, keď mám na to mobil ? žiaci idú ľahkou cestou a postupne sa stávajú „funkčne gramotní „.
Nastal čas nových rizík a závislostí. Digitálne médiá nás zbavujú nutnosti vykonávať duševnú prácu. Ak prestaneme vyvíjať duševné úsilie, ochabuje nám pamäť a schopnosť učenia.
Deti predstavujú najrizikovejšou skupinu. Práve u detí a mladistvých rýchlo klesá schopnosť učenia. Následky sú alarmujúce. Poruchy pozornosti, úzkosť a celková duševná otupenosť. Depresie, poruchy správania a strata sociálnych vzťahov. Deti nedokážu prirodzene komunikovať, majú sklony k násiliu. Deti, ktoré pravidelne hrajú počítačové hry, o 30% menej čítajú a o 34% menej sa pripravujú do školy.
Moderné lekcie sú zamerané na zapamätanie a opakovanie. Úvahy, budovanie logických reťazcov, čítanie a analýza dlhých textov (longreads, ako sa dnes hovorí) nie sú v móde.
Bežné testy vo forme testov (a do určitej miery sú to vlastne podklady na odpovede ) sú zamerané na jednoduché odpovede, ktoré si možno zapamätať alebo dokonca uhádnuť.
V matematike alebo v inom predmete je „ veľa tém „ , ktoré možno nebudú užitočné nielen v živote, ale ani na univerzite.
Ale je tu problém s logikou. Niektorí študenti sú zmätení, keď sa pýtate: ak sú v urne tri červené a dve žlté gule, aká je pravdepodobnosť vybratia modrej gule?
No, nevedia na to prísť, nedokážu to – opäť, ako sa dnes hovorí. Pretože v online teste je vždy odpoveď. Preto bežné reakcie – nerozumiem.
Alebo majú pred sebou úlohu dostať sa z bodu A do bodu B na športovo brannej hre. Nemajú k dispozícii mobil, ale mapu a tu je pes zakopaný. Čo je to mapa a načo je .
Bez mobilnej aplikácie nevedia odbočiť do prava a ani do ľava .
Školské osnovy často zahŕňajú odmietnutie navrhovaných vedomostí žiakom, študentom . Študent sa nechce dozvedieť dátum vzniku Slovenského národného povstania proti fašizmu, o utrpení sedliakov počas feudalizmu . Nebudú študovať a učiť sa o tom , ako sa mení podnebie počas jednotlivých období roka
Viac sa zaujímajú o modernejšie vedomosti. A odrazu existuje odpor, znásobený dospievaním, keď hormóny hrajú a pocity sú zostrené.
Vo veľkej väčšine zaneprázdnení rodičia zahĺbení do mobilov a tabletov , „ láskavé matky „ veria v svoje deti. A napíšu sťažnosť na učiteľa, vezmú dieťa z doplnkových školských aktivít , kurzov, vyhodia tútora, presunú dieťa do inej školy. Ale tam je všetko rovnaké, pretože dieťa sa „ nechce učiť, alebo študovať „. Alebo trochu z inej oblasti nechce športovať, nemá rado pohyb a to už je tragédia .
Žiak, študent, bojuje proti všetkým, aby získal „ osobnú slobodu“ od povinných hodín.
Poznáme to všetci žiak sedí na telefóne a nepozná okolie . Na všetko nachádza hotovú odpoveď z internetu alebo iných zdrojov. Nerozmýšľa To je to, čo ho učili doma. Je majiteľom mobilu a prostredníctvom internetu získaných „ vedomostí „ . Zároveň nepozná ani násobilku.
Rodičia nechodia do školy, sú zaneprázdnený svojimi starosťami a povinnosťami , ale hrozia, škole že napíšu všetkým a všade, že učitelia urážajú ich dieťa
Východisko ?
Môžeme s toho navrhnú nasledovné :
1. Telefóny a ďalšie pomôcky tu budú tie sa nedajú zrušiť . Ale jednoduchosť získavania informácií nebude rozvíjať deti. Potrebné sú iné metódy. Formy a metódy tvorivého vyučovanie riešením problémov a dialógom
2. Škola je veľmi nemotorný systém. Je prinajmenšom naivné dúfať, že v bežných školách dôjde k rýchlejšiemu prechodu od vzdelávania v triede k novým tvorivým metódam. Ako je to programovo naformulované vo vzdelávaní pre 21. storočie . Ak to nezačne na Vysokých školách s učiteľmi, bude to nereálne nereálne očakávať priamo na školách
3. Alternatívnym spôsobom vývoja dieťaťa je samo vzdelávanie. S rodičom, s tútorom, niečo iné. Ale to musí nadväzovať na školu . Bez tej a osobných kontaktov v kolektívoch detí to nepôjde .
Dobrý priateľ učiteľ mi povedal : treba sa čo najviac sústrediť a prítomnosť a reálny svet učenia sa . Reálne priateľstvá a reálne zážitky v škole v rodine doma s priateľmi prinášajú deťom oveľa väčšie uspokojenie ako zbierka vyhasnutých mobilných kontaktov po havárii siete a cudzie fotky.
Problém II.
Žiaci a študenti podľa Nataši Savickej strácajú schopnosť počúvať – Podľa odborníkov je to spôsobené nízkou úrovňou školského vzdelávania. Ako sa ukazuje , žiaci na ZŠ a študenti na SŠ skutočne stratili schopnosť počúvať a počuť učiteľa, ktorý oslovuje publikum.
Pokračovanie v budúcom článku
...tak aj snaha sa cení, ale diabol internet... ...
Znova... Ta ista otazka: Na co mi to b zivote... ...
Celá debata | RSS tejto debaty