Je potrebné učiť učiteľov ? Prečo sú nespokojní učitelia, rodičia a žiaci ?

Je potrebné učiť učiteľov ? lektorov ?.  Teenager ( ešte dieťa a ešte nie je dospelý ) často bojuje proti všetkým, aby získal osobnú slobodu od školských povinností od vyučovania

Problém I. Nedokonalé školské osnovy vzdelávací program  – zahŕňa „  odmietanie „  navrhovaných vedomostí  žiakom , študentom

Nespokojnosť učiteľov s nízkou úrovňou všeobecného vývoja súčasnej generácie nie je možné vysvetľovať len genetickou výbavou „ ale vzdelávacím programom ( celoštátnym alebo školským ) a pomôckami na ktoré sú deti zvyknuté od najútlejšieho veku .  Tvrdí učiteľ Igor  Aglický    Prenáša sa to do školského vyučovania.  

Napríklad : „ Prečo sa učiť násobilku, ak máte v telefóne kalkulačku? Prečo sa učiť pravopis, keď telefón opravuje všetky chyby? Prečo si pamätať dátumy a názvy miest, keď si ich môžete jednoducho zistiť na internete bez rozmýšľania ? Načo je vedieť koľko je hodín, keď mám na to mobil ?  žiaci idú ľahkou cestou  a postupne sa stávajú „funkčne gramotní „.

Nastal čas nových rizík a závislostí. Digitálne médiá nás zbavujú nutnosti vykonávať duševnú prácu. Ak prestaneme vyvíjať duševné úsilie, ochabuje nám pamäť a schopnosť učenia.

Deti predstavujú najrizikovejšou skupinu. Práve u detí a mladistvých rýchlo klesá schopnosť učenia. Následky sú alarmujúce. Poruchy pozornosti, úzkosť a celková duševná otupenosť. Depresie, poruchy správania a strata sociálnych vzťahov. Deti nedokážu prirodzene komunikovať, majú sklony k násiliu. Deti, ktoré pravidelne hrajú počítačové hry, o 30% menej čítajú a o 34% menej sa pripravujú do školy.

Moderné lekcie sú zamerané na zapamätanie a opakovanie. Úvahy, budovanie logických reťazcov, čítanie a analýza dlhých textov (longreads, ako sa dnes hovorí) nie sú v móde.

Bežné testy vo forme testov (a do určitej miery sú to vlastne podklady na odpovede ) sú zamerané na jednoduché odpovede, ktoré si možno zapamätať alebo dokonca uhádnuť.

V matematike alebo v inom predmete  je „ veľa tém „ , ktoré možno nebudú užitočné nielen v živote, ale ani na univerzite.

Ale je tu problém s logikou. Niektorí študenti sú zmätení, keď sa pýtate: ak sú v urne tri červené a dve žlté gule, aká je pravdepodobnosť vybratia modrej gule?

No, nevedia na to prísť, nedokážu to – opäť, ako sa dnes hovorí. Pretože v online teste je vždy odpoveď. Preto bežné reakcie –  nerozumiem.

Alebo majú pred sebou úlohu dostať sa z bodu A do bodu B na športovo brannej hre. Nemajú k dispozícii mobil, ale mapu a tu je pes zakopaný. Čo je to mapa a načo  je .

Bez mobilnej aplikácie nevedia odbočiť do prava  a ani do ľava .  

Školské osnovy často zahŕňajú odmietnutie navrhovaných vedomostí  žiakom, študentom . Študent sa nechce dozvedieť dátum vzniku Slovenského  národného povstania proti fašizmu, o utrpení sedliakov počas feudalizmu .  Nebudú študovať a učiť sa o tom , ako sa mení podnebie počas jednotlivých období roka

Viac sa zaujímajú o modernejšie vedomosti. A odrazu existuje  odpor, znásobený dospievaním, keď hormóny hrajú a pocity sú zostrené.

Vo veľkej väčšine zaneprázdnení rodičia zahĺbení do mobilov a tabletov , „ láskavé matky „ veria v svoje deti. A napíšu sťažnosť na učiteľa, vezmú dieťa z doplnkových školských  aktivít , kurzov, vyhodia tútora, presunú dieťa do inej školy. Ale  tam je všetko rovnaké, pretože dieťa sa  „ nechce učiť, alebo študovať „. Alebo trochu z inej oblasti nechce športovať, nemá rado pohyb a to už je tragédia .

Žiak, študent,  bojuje proti všetkým, aby získal „ osobnú slobodu“  od povinných hodín.

Poznáme to všetci žiak sedí na telefóne  a nepozná okolie . Na všetko nachádza hotovú odpoveď z internetu alebo iných zdrojov. Nerozmýšľa To je to, čo ho učili doma. Je majiteľom mobilu a prostredníctvom internetu získaných „ vedomostí „ . Zároveň nepozná ani násobilku.

Rodičia nechodia do školy, sú zaneprázdnený svojimi starosťami a povinnosťami , ale hrozia, škole že napíšu všetkým a všade, že učitelia urážajú ich dieťa

Východisko ?

Môžeme s toho navrhnú nasledovné :

1. Telefóny a ďalšie pomôcky tu budú tie sa nedajú zrušiť . Ale  jednoduchosť získavania informácií nebude rozvíjať deti. Potrebné sú iné metódy. Formy a metódy tvorivého vyučovanie riešením problémov a dialógom

2. Škola je veľmi nemotorný systém. Je prinajmenšom naivné dúfať, že v bežných školách dôjde k rýchlejšiemu prechodu od vzdelávania v triede k novým tvorivým metódam. Ako je to programovo naformulované vo vzdelávaní pre 21. storočie . Ak to nezačne na Vysokých školách s učiteľmi, bude to nereálne nereálne očakávať priamo na školách

3. Alternatívnym spôsobom vývoja dieťaťa je samo vzdelávanie. S rodičom, s tútorom, niečo iné. Ale to musí nadväzovať na školu . Bez tej a osobných kontaktov v kolektívoch detí to  nepôjde .

Dobrý  priateľ učiteľ mi povedal :  treba sa čo najviac sústrediť a prítomnosť a reálny svet učenia sa . Reálne priateľstvá a reálne zážitky v škole v rodine doma s priateľmi prinášajú  deťom  oveľa väčšie uspokojenie ako zbierka vyhasnutých mobilných kontaktov po havárii siete  a cudzie fotky.

Problém II.

Žiaci a študenti  podľa Nataši Savickej  strácajú schopnosť počúvať – Podľa odborníkov je to spôsobené nízkou úrovňou školského vzdelávania. Ako sa ukazuje , žiaci na ZŠ a študenti na SŠ skutočne stratili schopnosť počúvať a počuť učiteľa, ktorý oslovuje publikum.

Pokračovanie v budúcom  článku

Nadané deti aké majú schopnosti ? Schopnosti detí nezávisia len od IQ

13.07.2025

V skutočnosti je nadanie, schopnosť učiť sa – dôležitý faktor u žiaka – uskutočňuje sa nielen mechanicky a množstvom učiva, ale najmä myslením a porozumením, komunikáciu . Čo tento vzdelávací proces, učenia sa ovplyvňuje ? Mnohí okolo nás, tvrdia a žiaľ aj veria tomu, že ak IQ (inteligenčný kvocient) nedosiahne 100, potom dieťa nemá dostatok nadania [...]

Analyzujú sa výsledky poznatkov o postoji občanov k slobode?

12.07.2025

Ak skombinujeme všeobecný pocit z odpovedí, potom sa obyvateľstvo dnes vo všeobecnosti považuje za takmer absolútne a úplne slobodné (na rozdiel od účastníkov rôznych protestných demonštrácií – kde ešte len svoju slobodu hľadajú . . ) Posúďte sami, o ktorých sférach života, od väčších po najmenšie, sme hodnotili odpoveď „úplne zadarmo“: [...]

Aktuálny komentár

15.06.2025

Program politickej strany Ktorá z politických strán, alebo hnutie na Slovensku , má k dispozícii reálny dynamický program stabilného rozvoja občianskej spoločnosti v podmienkach technologickej premeny ? Je slobodný demokratický rozvoj každého jednotlivca , jednou z podmienok , rozvoja spoločnosti ? Aká je súčasná ochrana obyvateľstva proti [...]

Martina Bajo Holečková / Erik Tomáš /

Holečková: Koalícia zvýšila 900 poplatkov na úradoch. Tomáš: Konsolidácia musí byť a je bolestivá

19.10.2025 13:19

Zvýšenie sa podľa opozičnej poslankyne napríklad týka vydávania pasov alebo vodičských preukazov.

pavol gašpar,

Pavol Gašpar povedal, kedy odstúpi, nehoda ho mrzí. Podľa šéfa SIS je Brat za brata občianske združenie

19.10.2025 12:08, aktualizované: 12:32

Združenie buduje tzv. Národnú informačnú službu, v rámci ktorej chce zbierať informácie o „nepriateľoch národa“.

Louvre

Zlodeji ukradli z parížskeho Louvru vzácne šperky. Svetoznáme múzeum zatvorili

19.10.2025 11:27, aktualizované: 12:46

Louvre je jedno z najprísnejšie strážených miest vo francúzskom hlavnom meste.

Sam Rivers / Limp Bizkit /

Šok v numetalovom svete. Zomrela "duša vo zvuku", zakladajúci člen Limp Bizkit Sam Rivers

19.10.2025 11:13

Príčina smrti bezprostredne nebola známa.

lubomir1949

Len ďalšia Blog - Pravda stránka

Štatistiky blogu

Počet článkov: 42
Celková čítanosť: 66167x
Priemerná čítanosť článkov: 1575x

Autor blogu

Kategórie